این تصور که آب‌بندی فضاهای داخلی ساختمان نیاز نیست، یک تصور کاملا اشتباه است. آب‌ بندی فضاهای داخلی ساختمان به اندازه سایر بخشهای سازه اهمیت دارد. علاوه بر آن که زیبایی فضا وابسته به مهندسی درست در حین ساخت ساز است، عدم عایق کاری صحیح و اصولی می تواند مقاومت سازه را کم کند.

آب و سایر سیالات (فاضلاب) می تواند از فضای خارجی و پشت دیوارها به داخل نفوذ کند. یا بر اثر نشت لوله هایی که از داخل دیوار و کف عبور کرده، در اثر بالا آمدن فاضلاب از چاهک حمام و آشپزخانه و حتی از سمت بام و تراس احتمال نفوذ وجود دارد.

نفوذ آب به فضاهای داخلی منجر به کاهش طول عمر ساختمان و ایجاد خسارت برای مالک و ساکن می شود. رطوبت به امکانات و وسایل داخل ساختمان اسیب خواهد زد. اگه فضای داخلی با سنگ نما، کاشی، کاغذ دیواری، سرامیک و … تزئین شده باشد، در اثر نفوذ آب به پشت آنها از دیوار جدا خواهند شد. از آنجا که آب یک سیال رساناست، سیمکشی های داخلی عبور کرده از دیوار دچار مشکل و اتصالات برقی خواهند شد. اگر آب از راه سقف وارد فضای داخلی شود، احتمال خرابی آن وجود دارد. تاسیسات برقی داخل ساختمان دچار مشکل و اتصالات برقی خواهند شد. با مجموع این اتفاقات نمای داخلی شما، از منظر بیننده زشت دیده می شود. و مهم تر از همه طول عمر سازه را کم کرده و ایمنی ساختمان کاهش می یابد.

شرگت فرا صنعت سیمین، به عنوان یک شرکت معتبر در آب بندی سازه های بتنی، مجری طرح های عایق کردن کلیه فضاهای خارجی و آب‌بندی فضاهای داخلی ساختمان ها با متد روز دنیاست. برای مشاوره با ما تماس بگیرید.