چرا آب بندی بتنها مهم است؟

آب بندی بتنها یک اصل مهم در ساخت و سازهای جدید است. ساختمان سازی این روزها با روش های نوین و مصالح پیشرفته تری انجام می گیرد. یکی از بهترین مصالح ساختمانی استفاده از بتن است که در بسیاری از بناهای امروزه استفاده شده است. در واقع بتن یکی از پرکاربردترین و پر مصرف‌ترین مصالح ساختمان سازی در ساخت سازه‌های بتنی است. از این رو آب‌بندی سازه‌های بتنی از سه جهت بهره برداری ، پایداری و زیبایی بسیار مهم است. هر چند بتن جزو مقاوم ترین مصالح ساختمان سازی محسوب می شود. اما با توجه به ماهیت بتنها و خاصیت نفوذ پذیری آنها، برای پایداری و مقاومت آن در برابر حوادث پیش بینی نشده نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

آب‌‌بندی بتنها در  ساختمان و تمامی سازه های بتنی بهترین و مهمترین راهکار برای حفظ بتن در برابر حوادث ناشی از نفوذ آب های محیط است.

با توجه به استقبالی که از بتن در ساخت سازه های مختلف بتنی شده است، روش های متعدد و پرکاربردتری برای حفظ سازه و آب بندی بتن معرفی می شود. مواد افزودنی متفاوتی در مقاوم سازی بتن و افزایش طول عمر آن تاثیر گذارند.

برای آب بندی بتن و عایق کردن بنا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 هر بخش به صورت مجزا یک سازه بتنی محسوب می شود که با توجه به شرایط نیاز به آب‌بندی و عایق کاری دارد. زمانی که تصمیم به آب‌بندی بتنها در بخش های مختلف ساختمان گرفتید، باید مواردی مثل: نقشه لوله کشی ها، طبقه ساختمان، محیط جغرافیایی، نقشه زیست محیطی منطقه، نقشه تاسیسات برقی و اینکه کدام بخش از ساختمان باید آب بندی شود را بررسی کنید. شرایط نفوذ احتمالی آب به ساختمان را حتما باید بسنجید. گاهی در بررسی های اولیه امکان نفوذ آب برای برخی از سازه ها وجود ندارد. مثلا باران های بی سابقه، یا بالا آمدن ناگهانی آب های زیر زمینی. از این رو در هنگام ساخت ساز همیشه احتمالات و احتیاط را در نظر بگیرید.

قدرت شرکت فرا صنعت سیمین در آب بندی بتنها

شرکت فرا صنعت سیمین مفتخر است که با دانش و کسب تجربه طی سالیان متمادی توانسته دراجرای روش های نوین آب بندی بتنها و عایق کاری بنا، مشاوره و نظارت، تولید و استفاده از  مواد آب بند درجه یک یکی از نام آوران در این عرصه باشد.

ما با توجه به بررسی تمام نکات گفته شده، نقشه سازه، شرایط محیطی و موقعیت ساختمان و نیاز کارفرما ، نوع روش آب بندی و مواد مورد نیاز را به شما اعلام خواهیم کرد. از این رو برای طرح مشاوره با مهندسین ما تماس بگیرید.